Semarak Armada

Berkuatkuasa 1hb Januari lalu kami Armada akan berlatihan setiap Jumaat dan Sabtu sahaja bermula jam 8.00 pm sehingga 10.30 pm kerana memberi laluan kepada waktu persekolahan kebanyakan penari muda.


Bermula 1hb lalu juga sudah hampir sebulan tiada entri baru yang penulis titipkan di kalam blog ini. Tiada apa yang luar biasa berlaku sekadar terus meneruskan latihan seperti biasa dan Alhamdulilah sepanjang pertemuan itu Tarian Inang sudah pun disiapkan cuma perlu dimantapkan posture sahaja. Baru sahaja minggu lalu penulis memberi sedikit ragam untuk Joget dan tarian pembukaan Dia Datang. Sekadar mencukupkan syarat. Insya Allah dalam sebulan lagi kami sudah bersedia menerima sebarang tempahan persembahan. Melihat keazaman penari muda ini penulis sudah pasti tidak akan sekadar mengerakkan kumpulan ini separuh jalan sahaja.


Penari senior masih samar kerana sepanjang 2 bulan pertemuan berlangsung tiada tanda yang mereka akan meneruskan latihan mereka. Sudah penat dengan alasan kekangan kerja. Kata orang jika mahu seribu daya, tidak seribu dalih. Mungkin fikir mereka usaha ini hanya sekadar omongan kosong. Keaadaan ini benar-benar menguji kredibiliti penulis. Jauh di benak fikir penulis ini adalah dugaan bagi penulis terus memartabatkan seni dan budaya khususnya tarian tradisional ini.


0 comments:

 
Copyright © Kalam Si Pujangga