Sejenak untuk Armada IV

Semalam masih lagi meneruskan kesinambungan latihan tarian. Tiada apa yang menarik cuma ada beberapa peningkatan pada beberapa penari cilik Armada Seni. Dan yang lebih dewasa tidak dapat menghadirkan diri. Sedikit kecewa tetapi sedikit rasa bangga tetap terpahat di hati dengan kesungguhan beberapa penari cilik. Masih samar, masih jauh dan harap ada harapan. Apa yang dapat penulis simpulkan, kumpulan cilik dilihat sudah ada penari perempuan yang mempunyai potensi tetapi langsung tiada penari lelaki. Cuma ada sepasang penari cilik yang menunjukkan potensi yang sangat bagus, sangat bangga dengan mereka.

Manakala penari senior, beberapa penari lelaki punya potensi dan punya pilihan tetapi penari perempuannya tiada. Bukan maksudnya tiada potensi tetapi pilihan yang ada sangat terhad. Namun ada peluang cerah kerana sudah ada penambahan ahli baru. Walaubagaimanapun, hanya dapat hadir latihan setakat awal minggu hadapan selepas itu bercuti bersama keluarga ke Sabah. Punya 'posture' badan yang cantik, juga cantik orangnya. Peluang cerah untuk berkembang kerana masih muda. Sangat cepat mengaplikasikan ragam yang di beri. Cuma perlu beberapa hari lagi untuknya menghimpun ke semua ragam dan mengaplikasikannya dengan baik.

Untuk memulakan kumpulan yang kecil sudah ada, tetapi masing-masing perlu meningkatkan usaha untuk menempatkan diri dalam 6 penari terbaik untuk diserapkan ke dalam kumpulan yang bakal melakukan persembahan. Apa yang sangat dibanggakan penulis sekarang ARMADA SENI sudah punya 2 kumpulan iaitu Junior dan Senior.

Tiba-tiba terfikir untuk merangka strategi baru untuk penari cilik yang mungkin agak lambat mengadaptasikan ragam. Jumpa lagi Isnin ini.

0 comments:

 
Copyright © Kalam Si Pujangga