Pesta Tarian Cuti-Cuti 1Malaysia kembali lagi!

Kementerian Pelancongan dan Kementerian Penerangan Komunikasi, Kesenian dan Kebudayaan akan menganjurkan acara pesta Tarian Cuti-cuti 1Malaysia pada 5 Disember ini di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur yang bakal menyaksikan penyertaan 10,000 orang daripada seluruh negara bagi mencatatkan rekod sebagai acara tarian dengan penyertaan teramai di Malaysia dalam Malaysia Book of Records (MBR). Tarian Cuti-cuti 1Malaysia merupakan hasil gabungan beberapa tarian termasuk tarian Cina, India, Melayu serta tarian etnik dari Sabah dan Sarawak.



Fiesta ini mempamerkan tarian masyarakat majmuk Malaysia yang pelbagai. Ia memberi gambaran kekayaan budaya dan warisan 1Malaysia. Terdapat 9 koleksi tarian yang bakal dipersembahkan iaitu Overture (Malaysia Truly Asia), elemen Cina (Man Chang Fei), elemen Sabah (Jambatan Tamparuli), elemen India (Paattu Paadavaa), elemen Sarawak (Puteri Santubong), elemen Orang Kita (Sewang), elemen Siam (Siam), elemen Melayu (Zapin Bunga Hutan) dan Finale (Cuti-Cuti 1Malaysia).

Diadakan di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur pada 5 Disember 2010. Jika mempunyai sebarang pertanyaan sila hubungi 03-26937111 (Tel) 0326913358 (Fax) info@motour.gov.my (E-mel) http://www.motour.gov.my/ (Website)

Apa tunggu lagi mari kita memeriahkan acara tahunan ini!

0 comments:

 
Copyright © Kalam Si Pujangga